Vanliga frågor

Att flytta till ett nytt hem är alltid spännande. Låt oss sköta ert flyttstäd. Här kommer lite vanliga frågor och svar.

Lämnar ni garanti på flyttstäd?

Vi har en garanti på 5 dagar och åtgärdar eventuella fel som reklameras inom denna period. Vi åtar oss att åtgärda dem snarast och utan extra kostnad. Vår garanti omfattar inte fel som hittas efter det att garantitiden löpt ut. Märk väl att vi endast kommer 1 gång och åtgärdar eventuella brister. Därför är det bra om ni (eller hyresvärd / köpare) är med vid ombesiktningen och går igenom städningen med oss. Och vi åtgärdar enbart de brister som påpekades vid den första besiktningen.

Garantin omfattar inte slitage, nötning eller missfärgningar som orsakats av kund eller tredje part. Detta räknas som försummat underhåll av bostaden och kan inte åläggas oss att åtgärda genom städning.

Vad innebär RUT-avdrag och hur fungerar det i praktiken?

RUT är en förkortning av Rengöring, Underhåll och Tvätt. Med möjligheten till RUT-avdrag får du skattereduktion med 50 % på arbetskostnaden för hushållsnära tjänster som omfattar rengöring, underhåll och tvätt hemma hos dig. Flyttstäd är en sådan tjänst som omfattas av RUT-avdraget. I korthet får alltså du som kund hela 50 % rabatt på priset!

Material- och resekostnader i samband med husarbetet ger inte rätt till skattereduktion. Grundregeln för husarbete är att du ska bo i bostaden där arbetet utförs eller ha den som fritidsbostad.

Vi drar rabatten direkt på fakturan och när vi fått betalt från dig ansöker vi om resterande del av arbetskostnaden från Skatteverket. För detta arbete tar vi ut en administrationsavgift på endast 25 kronor per kund.

Den skatt som du betalat in under året till Skatteverket måste överstiga det belopp som du vill få skattereduktion på. Du kan som högst få 25 000 kronor i RUT-avdrag per år.

Dödsbo har inte rätt till skattereduktion. Undantag är om husarbetet utförts före dödsfallet, då kan dödsboet få skattereduktion.

Om du är osäker på om du rätt till RUT-avdrag eller hur mycket du kan utnyttja rekommenderar vi att du vänder dig till Skatteverket för mer information och det helst innan du beställer tjänst av oss.

Om du fått ett beslut från Skatteverket angående att du inte har rätt till skattereduktion innebär det att även vi fått avslag på vår ansökan om skattereduktion från dem. Då kommer vi att att debitera dig fakturans totalbelopp inklusive moms. Det åligger dig som kund att utreda om du har rätt till RUT-avdrag eller ej, det gör inte vi utan vi förutsätter att kunden har tagit reda på detta innan hen beställer tjänsten av oss.

Att tänka på inför flyttstädningen

Vi tillhandahåller allt material och utrustning för städningen. Tänk dock på att hemmet bör vara helt tomt när vi kommer för att vi skall kunna utföra städningen på ett bra sätt. Kyl och frys bör också vara urplockade avstängda och utdragna så att vi kommer åt att städa. Om det finns befintliga skador, som exempelvis fönster som inte går att öppna eller trasiga vitvaror, är det viktigt att du meddelar oss om dessa innan vi påbörjar städningen. Tänk också på att meddela oss om du vill att vi städar biytor såsom balkong, förråd eller garage eftersom detta bör beställas innan vi påbörjar städningen.

Hur bokar jag era tjänster?

Du bokar enklast genom att gå in på vår huvudsida www.stady.se. Därfyller du i formuläret ”BOKA ONLINE”. Din bokning bekräftas inom 2 timmar både via e-post & sms. Önskar du boka via telefon, vänligen ring 0705-087 087.

Hur mycket kostar det?

Gå in på vår huvudsida www.stady.se och fyll i formuläret ”GRATIS OFFERT”. Du får sedan ett kostnadsförslag inom 2 timmar. Du kan även ringa vår Kundtjänst på telefon 0705-087 087.

Adress:
Städy AB
Filial Orust
Orgnr: 556540-4570

Telefon:
Tel/Sms: 0705-087 087

Öppettider:
07.00 – 20.00 (alla dagar)

E-post:
info@stady.se